چگونه تبلیغات شما را به مخاطب مناسب تحویل دهید؟2022-11-26
برای فروش بیشتر چگونه تبلیغ کنیم؟ + 8 ترفند موثر تبلیغات ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ اسماعیل سحاب
فرمولهای قدیمی دیگر همان تاثیر را ندارند، زیرا برای مردم عادی و تکراری شدهاند. انبوهی از تبلیغات وجود دارند که دقیقاً یکسان هستند و هیچیک از آنها قادر نیستند کاری انجام دهند. برای نوشتن متن تبلیغات خلاقانه، منابع آموزشی و ابزارهای زیادی از جمله هوش مصنوعی وجود دارد که میتوانید از آنها به صورت رایگان استفاده کنید. این منابع به شما کمک میکنند تا مهارتهای خود را در نوشتن تبلیغات حرفهای ارتقا دهید و به راحتی به ایدههای جذاب برسید. تبلیغات نقش مهمی در راه اندازی موفق محصولات یا خدمات جدید دارد. پیش بینی ایجاد می کند، هیجان ایجاد می کند و به مصرف کنندگان در مورد مزایا و ویژگی های یک پیشنهاد جدید آموزش می دهد.
هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده میکند، معمولاً تصور میکند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکههای اجتماعی است. تنها با برچسب کوچک “Ad” یا “Sponsored” در گوشه تبلیغ مشخص میشود که این یک محتوای تبلیغاتی است. بعد از هدفگذاری دقیق، مرحله بعدی انتخاب استراتژی مناسب برای تبلیغات پولی است.
این روش به شما کمک میکند تا هزینهها را کاهش داده و نتایج بهتری کسب کنید. در واقع، مهارت تبلیغ نویسی یک ترکیب دقیق از استراتژی و هنر است. این که چطور با کلماتِ درست، احساسات، نیازها و خواستههای مخاطب را شناسایی کنید و او را به انجام کاری که میخواهید، وادار کنید. بلکه ایجاد ارتباط عمیق با مخاطب است؛ ارتباطی که نهتنها باعث فروش محصول شود، بلکه وفاداری مشتریان را برای آینده به همراه داشته باشد. تبلیغات پولی به هر نوع تبلیغی گفته میشود که شما برای دیدهشدن کسبوکار خود هزینه پرداخت میکنید.
پوش نوتیفیکیشنها اولین بار در سال ۲۰۱۵ توسط گوگل کروم معرفی شدند. در تبلیغات پوش نوتیفیکیشن پیام تبلیغاتی به طور مستقیم به دستگاه کاربر تحویل داده میشود و فضایی را در وبسایت ناشر تبلیغ، اشغال نمیکند. این تبلیغات به دلیل ماهیتشان از نرخ کلیک بالایی برخوردار هستند.
این جملات بدون اضافهگویی، ویژگیهای کلیدی و جذاب محصول را منتقل میکنند. تلاش های تبلیغاتی استراتژیک این پتانسیل را دارد که بازده سرمایه گذاری قابل توجهی را ارائه دهد. با تخصیص منابع به کمپین های تبلیغاتی هدفمند، کسب و کارها می توانند هزینه های بازاریابی خود را بهینه کنند و با پیام مناسب در زمان مناسب به مخاطبان مناسب دست یابند. تبلیغات به کسب و کارها اجازه می دهد تا به طور موثر به مخاطبان هدف خاص دست یابند.
ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه
برای ایجاد تبلیغات هدفمند موفق، ابتدا باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و پروفایلهای دقیقی از آنها ایجاد کنید. تعیین اهداف روشن، انتخاب کانالهای مناسب، تولید محتوای جذاب، استفاده از دادهها و بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته از جمله هوش مصنوعی، از مراحل کلیدی در این مسیر هستند. همچنین، ارزیابی و بهینهسازی مداوم کمپینها، تعاملی بودن تبلیغات و بروز بودن با آخرین روندها و فناوریها از اهمیت بالایی برخوردارند. با دنبال کردن این مراحل و تمرکز بر نیازهای مخاطبان خود، می توانید کمپین های تبلیغاتی هدفمند و موفقی ایجاد کنید که نتایج را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد. بلکه شما با هر تبلیغ، ارتباط عمیقتری با مخاطب برقرار میکنید و این ارتباط منجربه وفاداری بلندمدت مشتریان میشود. حالا وقت آن است که این تکنیکها را در تبلیغات خود به کار بگیرید و با کلمات خود کسبوکارتان را متحول کنید.
شناخت برند به معنای آشنایی مشتریان با نام، لوگو، و ویژگیهای منحصر بهفرد یک برند است. تبلیغات یکی از مؤثرترین ابزارها برای ایجاد و تقویت شناخت برند محسوب میشود. تبلیغات رادیویی و صوتی از کلمات و موسیقی برای انتقال پیام استفاده میکنند. این روش تبلیغات در ایستگاههای رادیویی سنتی و ماهوارهای، در طول پادکست و پلتفرمهای موسیقی اجرا میشوند. اما این بدین معنی نیست که شما باید تبلیغات در سایر موتورهای جستجو غیر از گوگل را نادیده بگیرید. در برخی موارد میتوانید با هزینه تبلیغاتی کمتر در بینگ و یاهو نسبت به گوگل، نتایج چشمگیری کسب کنید چراکه رقابت کمتری بین تبلیغکنندگان در این موتورهای جستجو وجود دارد.
اس ام اس مارکتینگ یکی از موثرترین روشهای بازاریابی است، اما مانند هر روش دیگری معایبی نیز دارد. با رعایت نکاتی مانند ارائه محتوای ارزشمند، شخصیسازی پیامها و استفاده از پنلهای معتبر مانند پنل پیامکی نواتل، میتوانید بازدهی این روش را به طور چشمگیری افزایش دهید. پنل پیامکی نواتل یکی از بهترین ابزارها برای بازاریابی پیامکی است. برای مثال، در بسیاری از فروشگاههای آنلاین، محصولات گرانتر در ابتدا به نمایش درمیآیند، بهطوری که قیمتهای پایینتر به نظر ارزانتر میآیند. این تکنیک، که در بسیاری از کمپینهای تبلیغاتی به کار گرفته میشود، یک مثال از اثر لنگر است.
به جای اینکه فقط به ویژگیهای محصول یا خدمت خود اشاره کنید، بر مزایای آن برای مخاطب تمرکز کنید. نشان دهید که چگونه محصول شما میتواند مشکلات مخاطب را حل کند و زندگی او را بهبود ببخشد. عنوان جادویی باید کنجکاوی مخاطب را تحریک کرده، او را به خواندن ادامه متن ترغیب کند و مهمتر از همه، باید به وضوح نشان دهد که چه چیزی به مخاطب پیشنهاد میدهید. «مردم به تبلیغات گوش نمیدهند، بلکه به تبلیغاتی گوش میدهند که برایشان مفید باشد.»— David Ogilvy, پدر تبلیغات مدرن. این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت...
به این ترتیب، قدرت طراحی می تواند پیام را به خانه برساند و پاسخی را برانگیزد. همیشه به خاطر داشته باشید، حتی بهترینهای کمپین تنها در صورتی مورد توجه قرار میگیرند که برجسته باشند. پیامکها میتوانند به عنوان یادآوری برای رویدادها، تخفیفها، نظرسنجی، معرفی محصول و جشنوارههای ویژه مورد استفاده قرار گیرند. این ابزارها معمولاً در مکانهای پرتردد مانند خیابانها، مراکز خرید و فضاهای عمومی نصب میشوند. با این حال، محدودیتهایی مانند کنترل نمایش و ارتباط مستقیم با مخاطب ممکن است بر موفقیت آنها تأثیرگذار باشد.
تبلیغات همسان به نوعی از تبلیغات پولی گفته میشود که در آن، محتوای تبلیغاتی از نظر ظاهری با محیط یا بستری که در آن قرار دارد هیچ تفاوتی ندارد. یک لحظه حساب کنیدکه اینروزها چه تعداد پیامهای تبلیغاتی بهسمت ما شلیک میشود. بنابراین در بمباران این حجم از تبلیغات ما حساس میشویم و بهسرعت علاقه و تمرکز بر آن را از دست میدهیم.
این اصول باعث میشن بستر مناسبی برای پیام اصلی تبلیغت فراهم بشه. هیچچیز مثل آمار و ارقام نمیتونه حرفت رو محکم و قابل اعتماد کنه! وقتی تو تبلیغاتت از دادهها و آمار دقیق استفاده میکنی، پیام تبلیغاتیت با یه جرعه اعتبار همراه میشه که میتونه اعتماد مخاطب رو جلب کنه. اعداد درست مثل آهنربا توجهها رو جلب میکنن و اگه اعداد و شواهد محکمی داری، حتماً توی تبلیغاتت به کار ببر تا اثرگذاری تبلیغت بیشتر بشه و حس اطمینان رو به مخاطب القا کنی. داستانسرایی تو تبلیغات یعنی ایجاد یه روایت جذاب که با احساسات مخاطب همجهت بشه و برندت رو بهیادماندنی کنه.
افراد در تیک تاک ویدیوهای کوتاه، خلاقانه و گاهی خندهدار تولید میکنند. رشد تیک تاک در سالهای اخیر انفجاری بوده و تعداد کاربران آن در سال ۲۰۲۱ به ماهی ۵۰۰ میلیون رسیده است. روش تبلیغات در تیک تاک محدود است و بیشتر در جهت افزایش آگاهی است. تیک تاک به کسب و کارها اجازه نمیدهد تا به وبسایت خود را در پستها لینک دهند. این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که به تازگی تبلیغات را آغاز کرده است.
اگر کسی بهشما یا برند شما اعتماد نداشته باشد، نمیتوانید مشتری جذب کنید. بههمین دلیل است که تبلیغات شما باید حس قابل اعتماد بودن را منتقل کند. در تبلیغات باید بهصورت واضح و مشخص به مخاطب بگویید که چه در سر دارید و مخاطب چهچیزی را باید بهصورت مشخص دریافت کند. شما صرفنظر از اینکه چهکاری انجام میدهید یا میفروشید یک مخاطب خاص دارید. پس به او پیام بدهید و هدایتش کنید که چهچیزی برایش دارید و چگونه با حضور شما حال او خوب میشود.
فناوری واقعیت افزوده چیست تکنولوژی AR و کاربرد آن
علاوه بر این، ابزارهای GenAI اطلاعات دقیقی درباره عملکرد تبلیغ میدن تا تبلیغکنندهها بتونن استراتژیهاشون رو در لحظه بهینه کنن و نتیجه بگیرن. تبلیغات ویدیویی تو دنیای تبلیغات، یه جورایی مثل ستاره صحنه عمل میکنه! نرخ کلیکخورش به طور میانگین ۱.۸۴ درصده، که تبلیغات بنری باید خوابش رو ببینن (میانگین کلیکخوری بنریها فقط ۰.۵ درصده).
اگر تیم ملی فوتبال ایران موفقیتهای بسیاری کسب کند، مردم تمایل بیشتری برای خرید لباسهای تیم ملی خواهند داشت. تبلیغات ویدئویی یکی از موثرترین و جذابترین روشها برای جلب توجه مخاطبان است. ویدئوها، به دلیل قابلیتهای چندرسانهای و امکان نمایش جزئیات بیشتر، اغلب تأثیر قویتری نسبت به سایر انواع محتوا دارند. با ایجاد ویدئوهای کوتاه و جذاب، شما میتوانید مخاطبان را درگیر کرده و پیام خود را به سرعت انتقال دهید. با شناخت دقیق مخاطبان خود، شما میتوانید تبلیغات هدفمندتری را طراحی کنید و به موفقیت بیشتری در جذب مشتریان دست پیدا کنید.
اندازههای متنوعی از تبلیغات در روزنامههای ارائه میشود، بنابراین با توجه به بودجه خود میتوانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید. برای مثال میتوانید بخش ورزشی، اقتصادی، سبک زندگی و غیره را انتخاب کنید. در حال حاضر تبلیغات آنلاین محبوبیت بیشتری دارند، اما هنوز نیاز به این روش تبلیغات وجود دارد.
تبلیغات با انتقال موثر ارزش و نقاط فروش منحصر به فرد یک محصول یا خدمات جدید، راه را برای معرفی موفق آن به بازار هموار می کند. به عنوان طراح چه کاری از دستتون برمیاد؟ استانداردهای طراحی و کلیات پیشبرد اهداف تبلیغاتی هر رسانه رو به درستی یاد بگیرید و موقع طراحی به اونها توجه داشته باشید. برای مثال استانداردهای انتشار انواع برگههای تبلیغاتی چاپی با استانداردهای فضای مجازی و نشر دیجیتال به کلی متفاوت است. بنابراین شما میبایست با هدفگیری مجدد مدام خود را در میدان دید مشتریان قرار دهید. گاهی اوقات، بازار، مخاطبان یا ابزارهای تبلیغاتی تغییر میکنند و شما نیز باید به تناسب آنها استراتژی خود را بهروزرسانی کنید.
میتوانید از سوالات، اعداد و کلمات کلیدی در عنوان تبلیغ خود استفاده کنید. میخواهید تبلیغاتی طراحی کنید که در ذهن مخاطب بماند؟ در این مقاله، با رازهای طراحی تبلیغات تاثیرگذار آشنا شوید و مشتریان بیشتری جذب کنید. رایجترین تکنیک تبلیغاتی، داستانپردازیه، چون حسابی میتونه حس و حال مخاطب رو درگیر کنه. این روش تقریباً توی همه رسانهها استفاده میشه، چون وقتی پای احساسات – مثل شادی، ترس، نوستالژی یا هیجان – وسط میاد، ارتباط قویتری با مخاطب ایجاد میشه. تست A/B یعنی دو نسخه از یک تبلیغ رو با تیتر یا تصویر متفاوت امتحان کنیم تا ببینیم کدوم بهتر جواب میده.
{دسترسی سریع
|}منظور از بهیادماندنی بودن، کلمه برند نیست بلکه مفهومی است که در ذهنمان برجای گذاشته است. قطعا ساخت یک تبلیغ خوب خیلی هم آسان نیست و باید فوت و فنهای آن را دانست. یک تبلیغ خوب باید سرگرم کننده و لذت بخش باشد، همچنین باید پیام خاصی را منتقل کند و نکات اصلی و حالخوبکن را به مخاطب نشان دهد.
بسیاری از شما در شبکههای اجتماعی، حساب کاربری ایجاد کردهاید ولی داشتن یک حساب کاربری با حضور واقعی در آنها متفاوت است. وجود یک حساب کاربری در اینستاگرام، تلگرام، توییتر و … برای کسب و کار شما هزینهای ندارد، ولی برای حضور موثر شما نیازمند صرف هزینه و زمان هستید. بسیاری از صاحبان کسب و کار فقط تا مرحله ساخت یک حساب کاربری برای کسب و کار خود پیش میروند ولی نحوه استفاده درست از آن را نمیدانند.
در این روش، تبلیغات با موضوعات مرتبط با محتوای سایت نمایش داده میشوند. مثلاً وقتی کاربری مشغول خواندن یک مقاله درباره طرز تهیه غذای موردعلاقهاش است، تبلیغهایی درباره ظروف آشپزخانه، قابلمههای باکیفیت و سوپرمارکتهای آنلاین برای خرید مواد غذایی مشاهده خواهد کرد. هر برند یک داستانی برای خود دارد؛ داستانی که میتواند قدرتی بزرگ در جلب توجه و تاثیرگذاری بر مخاطب داشته باشد. اغراق کردن کمک میکند تا توجه مخاطب جلب شود، اما همیشه باید حواستان باشد که از مرز حقیقت خارج نشوید. مثلا، اگر محصولی با ویژگیهای خاص دارید، از آنها به گونهای برجسته صحبت کنید تا جذابیت پیدا کند، اما نباید وعدههایی بدهید که نتوانید برآورده کنید.
در یوتیوب میتوانید با استفاده از اطلاعات جمعیتشناختی و علایق، افراد را هدف قرار دهید. بنابراین تبلیغ خود را تنها به افرادی نمایش میدهید که قبلا ویدیوهایی با موضوع مشابه را تماشا کردهاند. مستقیم یا به کمک Ads Manager میتوانید در اینستاگرام تبلیغ کنید. اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ ماهانه بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد در سراسر جهان دارد و اکثر کاربران آن بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند. بنابراین اگر مخاطبان کسب و کار شما جوان هستند، این پلتفرم جای مناسبی برای تبلیغات است. علاوه بر تبلیغات اینفلوئنسری و تبلیغ در پیجهای پربازدید، سه روش دیگر برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد که در ایران این روش تبلیغات امکانپذیر نیست.
این تبلیغ بهخوبی نشان میدهد که وعدههای غذایی بهخودیخود بیهویت هستند و فقط با پنیر خامهای کاله است که ارزشمند میشوند. کاله همچنین با این تبلیغ توانست مصرف پنیر خامهای را از صبحانه فراتر برده و در وعدههای دیگر هم ترویج کند. طنز یک ابزار حیاتی در تبلیغات است زیرا به برانگیختن احساسات مثبت کمک می کند. تنها کاری که تبلیغات می توانند انجام دهند این است که راه حل های شما را به یاد ماندنی کنند. با این حال، هزینههای بالا و دشواری در اندازهگیری دقیق بازدهی ممکن است چالشهایی برای برخی کسبوکارها ایجاد کند.
- قابلیتهای هدفگیری در فیسبوک با هیچ رسانه اجتماعی دیگری قابل مقایسه نیست.
- تبلیغات در سایت با استفاده از روش هایی مانند تبلیغات همسان و ریتارگتینگ به جذب مشتریانی که قبلاً از سایت بازدید کرده اند کمک می کند. {
- اما خلاقیت به معنای استفاده از ایدهها و روشهای نوین بوده تا توجه و احساسات مخاطب را جلب کند و از کلیشهها فاصله بگیرد. |}{
- فراخوان به اقدام یا همون CTA همون چیزی هست که تو تبلیغها میبینیم و ما رو به سمت کاری خاص هدایت میکنه، مثلاً کلیک کردن، خریدن، یا عضو شدن. |}{
- برای مثال برخی کلمات کلیدی برند «فرادرس» شامل «مجله فرادرس» و «دورههای آموزشی فرادرس» است. |}
- همچنین در این صورت بهتر میتوانید برای پرداخت قیمت پنل اس ام اس یا بیلبوردهای تبلیغاتی خود بودجه در نظر بگیرید.
یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود. تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند. تبلیغات جزء حیاتی استراتژی های کسب و کار مدرن است که به عنوان کاتالیزوری برای رشد و موفقیت عمل میکند. این نقش حیاتی در ارتباط کسبوکارها با مخاطبان هدف، ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش دارد.
اگه عناصر کلیدی مثل متن یا عکس اصلی رو توی نقاط تقاطع این خطوط بذارین، نگاه مخاطب راحتتر جذب میشه و تبلیغ جذابتر به نظر میاد. مقالات تبلیغاتی محتوای جذاب و آموزندهای دارن که توی اونها به شکل زیرپوستی محصول یا خدماتی تبلیغ میشه. این نوع محتوا، ترکیبی از تبلیغ و مقالست که هم اطلاعات میده و هم به شکل نامحسوس مخاطب رو به سمت خرید هدایت میکنه.
ایجاد برنامههای وفاداری موجب میشود که مشتریان تکرار خرید داشته باشند. با طراحی مشوقهایی برای مشتریان وفادار، میتوانید انگیزههای خرید را در بلندمدت حفظ کنید. ابزارهای مختلفی مانند Google Analytics و Social Media Insights به شما این امکان را میدهند که عملکرد کمپینها را بررسی کنید و دادههای دقیقی درباره رفتار مخاطبان بهدست آورید. برای طراحی CTA مؤثر، بهتره به متن، ظاهر، جایگاه و حتی رنگ توجه کنیم تا ترکیبی بسازیم که توجه مخاطب رو جلب کنه و سریعاً اون رو به عمل برسونه.
کسب و کارها روش تبلیغات مختلفی را برای کمپینهای تبلیغاتی خود انتخاب میکنند. بازاریابی تصویر بزرگی از برنامههای شرکت برای افزایش آگاهی از برند و متقاعد کردن افراد برای خرید محصولات را شکل میدهد. تبلیغات فعالیتهای عملیاتی برای ارتباطات و انتقال پیام، حول این اهداف گسترده است. در واقع تبلیغات، زیرمجموعهای از بازاریابی است و برای برقراری ارتباط با مخاطبان مورد استفاده قرار میگیرد. تبلیغات یک اصل ساده دارد و آن علاقهمند کردن افراد به محصولات و خدمات است.
تبلیغات هدفمند در اینستا