سئو محلی (Local SEO) غلبه بر رقبا در جستجوهای منطقهای!

سئو محلی چیست و چگونه به کسب و کار شما کمک می‌کند؟ تکفارس

به عبارت دیگر، این فرآیند بهبود دید یک کسب و کار در نتایج جستجوی محلی، مانند گوگل مپ (Google Maps) و سایر خدمات مبتنی بر مکان است. در این مقاله، به بررسی اهمیت و راهکارهای بهبود نتایج جستجوی محلی خواهیم پرداخت. لینک سازی خارجی (Backlinking) یکی از اجزای ضروری سئو محلی است که می‌تواند به تقویت اعتبار و رتبه‌بندی سایت کمک کند. در نتیجه، لینک سازی خارجی به رشد رتبه‌بندی سایت در جستجوهای محلی و جذب بیشتر مشتریان محلی کمک خواهد کرد. بیشتر از همیشه افراد به دنبال نتیجه‌های محلی‌ در موتور جستجو هستند.

این شامل آدرس دقیق، شماره تماس، ایمیل، لینک وب‌سایت، ساعت‌های کاری و عکس‌های واقعی از محل کسب‌وکار شما می‌شود. اولین و مهم‌ترین گام این است که کسب‌وکار خود را در Google My Business ثبت کنید. وارد سایت GMB شوید، روی دکمه «مدیریت» کلیک کنید، نام و آدرس کسب‌وکارتان را وارد کنید و آن را تأیید کنید. فقط کسب‌وکارهایی که در GMB ثبت شده‌اند، شانس حضور در لوکال پک را دارند. حال وقت آن است که برخی از ابزارهای عملی را که می‌توانید برای بهبود رتبه خود مورد استفاده قرار دهید بررسی کنیم. برای گسترش این لیست می‌توانید از بهترین ابزار کیورد ریسرچ برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

این تضمین می کند که کاربران همیشه به اطلاعات صحیح و جامع دسترسی داشته باشند. با رفتن به بخش  کشف کلمات کلیدی جدید “Discover new keywords”  شروع کنید. ایجاد صفحات فرود ممکن است دشوار به نظر برسد، به خصوص اگر نیاز به ایجاد تعداد زیادی از آنها داشته باشید. اگر می‌خواهید که مشکلات سئوی تکنیکال خودتان را برطرف کنید و مشکل زیرساختی در سایت خود نداشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که صفحه آموزش سئو تکنیکال را مشاهده کنید. اگر در زبان انگلیسی جستجویی را در گوگل انجام دهیم، با شکلی مانند زیر روبه‌رو خواهیم شد.

Google برای تأیید صحت اطلاعات کسب‌وکار شما، از NAP استفاده می‌کند. هر چه این اطلاعات را در قسمت Footer تمامی صفحات سایت شما ببیند، مطمئن می‌شود که آدرس دقیقاً همانی است که ثبت کرده‌اید و و شماره تماس شما صحیح است. در بخش اول نتایج، قسمت لوکال‌پک را می‌بینید که تعمیرگاه‌های نزدیک به موقعیت جغرافیایی شما را نشان می‌دهد. بعد از آن هم مطالب مختص به «تعمیرات ماشین لباسشویی» از بلاگ‌های مختلف قرار دارد. افراد دسته اول، با سرچ این عبارت به دنبال مغازه‌های حضوری هستند و افراد دسته دوم به دنبال راهکارها و نکات مرتبط با تعمیر لباسشویی هستند.

سئوی محلی با گوگل مپ آغاز می‌شود که باید آدرس شرکت خود را در آن ثبت کنید. اطلاعات تماس و مکان شما به‌روز باشد تا آنجا که شما بر روی Google maps و جستجوها ظاهر شوید. توصیه می‌شود آدرس و مشخصات کسب‌وکارخود را به همراه کد شهر و کد پستی در وبسایت درج کنید تا گوگل بهتر بتواند رابطه میان گوگل مپ و وبسایت را درک کند. بر اساس تحقیقاتی مشخص شده است که 82% از مشتریان محلی از موتورهای جستجو برای یافتن کسب‌وکارهای محلی استفاده می‌کنند. در گزارشی دیگر بیان شده که 64% از مشتریان محلی موتورهای جستجو را به عنوان منبع اصلی یافتن کسب‌وکارهای محلی استفاده می‌کنند و 46% از جستجوهای گوگل، محلی هستند. مشتریان محلی قصد دارند به صورت آنلاین کسب‌وکارهای محلی را بیابند.

Andrew Tuzson,   از  Evol Empire Creativeمعتقد است که گوگل برای تقدیر نامه های رسمی معتبر ارزش قائل است و رتبه سایت شما در سئو محلی تحت تاثیر این عامل قرار خواهد داشت. اما تقدیر نامه رسمی چیست؟ منظور از تقدیر نامه رسمی این است که از نام برند شما در حال حاظر در شبکه های اجتماعی و سایت های همکار نام برده شده باشد. اگر برند شما یا مشتریانتان از قبل در فضای مجازی مشهور باشد گوگل به سایت امتیاز بیشتری خواهد داد و سئو کردن سایت با سرعت بیشتری صورت می گیرد. به طور خلاصه، هر کسب‌وکاری با موقعیت فیزیکی که به جامعه محلی خدمت می‌کند، می‌تواند از سئو محلی استفاده کند و از مزایای آن بهره‌مند شود. با بروزرسانی سنجه‌های حیاتی وب (Core Web Vitals) در سال ۲۰۲۰ اهمیت این موضوع بیشتر هم شد.

اسکیمای Local Business به موتور جستجو کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق‌تری از کسب‌وکار شما را شناسایی کند. لینک آبی رنگزمانی که شما کلمات سئو محلی را تارگت و بر آن کار کرده باشید، در نتایج جستجو کاربران ظاهر خواهید شد. امروزه بسیاری از کاربران با استفاده از موبایل به سایت‌ها سر می‌زنند و بالاتر در مورد آمار سرچ‌های محلی با استفاده از موبایل صحبت کردیم. حالا که اهمیت و ارزش سئو محلی را متوجه شدید، بیشتر از مهم بودن آن خبر دارید. با اعتماد به یک تیم سئو محلی کسب و کار خود را، حتی در فصل های خلوت، شلوغ کنید.

در مرحله بعد، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner، SEMrush یا Ahrefs برای شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مرتبط اضافی، همراه با حجم جستجو و سطح رقابت آنها استفاده کنید. همچنین می‌توانید به وب‌سایت‌های رقبای خود نگاه کنید تا ببینید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهند. برای شروع تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی خود، با طوفان فکری فهرستی از اصطلاحاتی که کسب و کار شما و خدمات یا محصولاتی را که ارائه می‌دهید توصیف می‌کنند، شروع کنید. حتماً اصطلاحات محلی مانند نام شهر، محله یا سایر مناطق جغرافیایی که در آن خدمت می کنید را درج کنید. موتورهای جستجو برای جمع‌آوری اطلاعات درمورد جستجوهای محلی به سیگنال‌هایی مثل محتوای محلی، صفحات شبکه‌های اجتماعی، لینک‌های داده‌شده از سایت‌های محلی و موارد این‌چنینی وابسته هستند.

همانطور که گفته شد مکان جغرافیایی افراد با استفاده از IP قابل شناسایی است؛ اما مکان جغرافیایی کسب‌وکار یا همان وبسایت با رعایت چند نکته ساده و مشخص تعیین می‌شود. علاوه بر این، سئوی محلی باعث می‌شود که کسب‌وکار شما در میان رقبا برجسته‌تر شود و اعتماد بیشتری از سوی کاربران جلب کنید. با استفاده از تکنیک‌های سئو لوکال، مانند ثبت کسب‌وکار در Google My Business، دریافت نظرات مثبت و استفاده از کلمات کلیدی محلی، می‌توانید شانس دیده شدن خود را افزایش دهید. بنابراین توجه به این که سئو محلی چیست و اجرای صحیح آن می‌تواند تأثیر چشمگیری بر رشد و موفقیت کسب‌وکار شما داشته باشد. در این مقاله با هم به مفهوم سئوی محلی به عنوان یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین روش‌های افرایش ترافیک ارگانیک و جذب مشتری پرداختیم. همچنین عملکرد گوگل و متعاقبا فاکتور کلیدی دخیل در جستجوهای محلی رو با هم بررسی کردیم.

این ویژگی به کسب‌وکارهای کوچک و کسانی که فروشگاه دارند هم کمک می‌کند تا مشتریان جدیدی را جذب کنند. به کلیه‌ی اقداماتی که برای تعیین مکان جغرافیایی خود و آگاه کردن خزنده‌ها و یا ربات‌های گوگل از موقعیت مکانی خود انجام می‌دهیم، سئوی محلی گفته می‌شود. در طراحی سایت مشاغل تک‌مکان، یک صفحه توصیفی برای بخش «درباره ما» به صورت محلی بسازید. بهتر است نقشه گوگل را در فوتر صفحه یا بخش تماس با ما وب‌سایت اضافه کنید که به توسعۀ کسب‌وکار محلی شما کمک خواهد کرد. جست‌وجوهای محلی بخش جدایی‌ناپذیری از هر استراتژی SEO هستند و مشتریان را در یک منطقه، شهر یا محله خاص هدف قرار می‌دهند. اگر کسب‌وکار شما برای بهینه‌سازی محلی بهینه نشده است، احتمالاً بسیاری از مشتریان بالقوه‌ای را که در منطقه شما هستند از دست خواهید داد.

NAP مخفف Name (نام)، Address (آدرس) و Phone Number (شماره تلفن) است. این سه عنصر اطلاعات کلیدی کسب‌وکار شما هستند که در فهرست‌های محلی، سایت‌های بررسی و پروفایل‌های آنلاین دیده می‌شوند. وجود NAP دقیق و منسجم، برای موفقیت سئو محلی حیاتی است، زیرا به مشتریان کمک می‌کند راحت‌تر شما را پیدا کنند و به شما اعتماد کنند. با بهینه سازی سایت برای سئوی محلی، کسب‌وکارها می‌توانند محصولات و خدمات خود برای مشتریان بالقوه محلی و سایر کاربران عرصه کنند. با پیروی از بهترین شیوه‌های SEO محلی، کسب‌وکارها ترافیک ارگانیک را از جست‌وجوهای انجام‌شده در مناطق اطراف خود به دست می‌آورند.

سالن‌های آرایشی، اسپا، مراکز تناسب اندام و خدمات مشابه به شدت از جستجوهای محلی بهره می‌برند. این کار محتوا را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابل‌فهم‌تر می‌کند. این ابزار وظایف مدیریت لیست‌های آنلاین را خودکار کرده و ثبات اطلاعات کسب‌وکار شما را تضمین می‌کند. از ابزارهایی مانند Google Analytics و ابزارهای مدیریت سئو برای بهینه‌سازی بیشتر استراتژی خود استفاده کنید. 86 درصد از مردم برای یافتن مکان کسب‌وکار نقشه‌ گوگل را بررسی می‌کنند.

Andrew Hagni  از  Byers Creativeباور دارد که سئو یک سایت برای موتورهای جستجو از ایجاد محتوا و سئو داخلی شروع می شوند. با این روش شما می توانید لیستی از کلمات کلیدی را داشته باشید که با کمک تولید محتوا و دریافت لینک از سایت های معتبر رتبه آنها را در گوگل بالا ببرید و مخاطب خاص خود را به سایت جذب کنید. Kyle Sanders پیشنهاد می کند برای سئو کردن محتوایی که رقبای قدرتمند شما در آن حضور ندارند بر روی تولید محتوا تکیه کنید. اما سئو محلی و کسب رتبه‌های برتری در جستجوهای محلی کاری زمان‌بر است که نیاز به صبر و ممارست دارد و بهتر است که تحت هدایت متخصصین سئو انجام شود. این راهنما می‌تواند به شروع راه درازی که در پیش دارید کمک زیادی بکند. با به کارگیری نکات ارائه شده در این مقاله به طور قطع شانس بیشتری در کسب رتبه برای جستجوهای محلی خواهید داشت.

وبسایت یک کسب و کار محلی برای داشتن وجه‌ای بهتر باید از دیگر وبسایت‌های محلی لینک داشته باشد. کسب و کارهای مختلف آن شهر یا محل می‌توانند به شناخته شدن بیشتر یکدیگر در فضای آنلاین کمک کنند. یک کسب و کار محلی برای بیشتر دیده شدن باید سعی کند راه خود را به آنچه پکیج نقشه محلی یا Local Pack نامیده می‌شود پیدا کند. این پکیج در واقع بلوکی از مکان‌هایی است که به صورت لیست در زیر تصویری از نقشه منطقه مورد نظر نمایش داده می‌شود و با نتایج یک جستجوی معمولی در گوگل تفاوت دارد. به طور کلی هر کسب و کاری که به صورت محلی به مشتریانش خدمات ارائه ‌می‌کند، می‌تواند از سئوی محلی و مزایای آن بهره‌مند شود. برای شفاف‌تر شدن موضوع سئو محلی و نتایج جستجوی محلی در گوگل یک مثال می‌زنیم.

حالا که همه برای خرید و دریافت خدمات یا مطالعه هر نوع محتوا، یک‌راست به سراغ گوگل می‌روند، تعدادی از کسب‌وکارها هستند که به‌صورت حضوری به مشتریان سرویس می‌دهند. در واقع کاربران برای اینکه بتواند از خدمات آن برند استفاده کنند یا محصولی را از آن بخرند، باید آدرس دقیق کسب‌وکار را پیدا کنند. از سال ۲۰۱۴، با تمرکز گوگل روی مفهومی به اسم «سئوی محلی»، کسب‌وکارهای کوچک و مشاغل محلی هم می‌توانند در نتایج گوگل دیده شوند و از این طریق مشتری جذب کنند. در این مقاله تریبون، درباره‌ اینکه سئو محلی چیست و چه کمکی به کاربران می‌کند، صحبت خواهیم کرد. نه، حتی کسب‌وکارهایی که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند می‌توانند از سئو محلی بهره‌مند شوند. این استراتژی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در جستجوهای محلی بیشتر دیده شوند و مخاطبان منطقه‌ای بیشتری جذب کنند.

کسب و کارهایی که سئوی محلی را جدی می‌گیرند، شانس بیشتری برای دیده شدن در این جستجوها و جذب مشتریان محلی دارند. این مشتریان معمولا قصد و نیت قوی‌تری برای استفاده از خدمات دارند، چرا که به دنبال رفع نیاز خود در سریع‌ترین زمان ممکن هستند. دریافت بک لینک از وب‌سایت‌های محلی، مانند رسانه‌های خبری محلی، وبلاگ‌ها و کامیونیتی‌ها می‌تواند به بهبود لوکال سئو شما کمک کند و کسب‌وکار شما را به عنوان یک مرجع در منطقه‌تان معرفی کند. با وب‌سایت‌های محلی تماس بگیرید و با ارائه محتوا به صورت پست مهمان یا رپورتاژ برای کسب بک لینک اقدام کنید. بسیاری از کسب و کارها، تمایل چندانی به دریافت نقد و بررسی از سوی کاربرانشان ندارند.

همچنین دریافت لینک‌های ملی که تنها به موضوع مرتبط هستند نیز به شما کمک می‌کند تا اعتبار سایت خود را بالا ببرید و عملکرد سئوی خود را افزایش دهید. هدف نهایی لینک‌سازی افزایش اعتبار صفحات و سایت شما است که در نهایت به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو می‌انجامد. از کلمات کلیدی محلی مرتبطی که مردم در منطقه شما جستجو می‌کنند، استفاده کنید، مانند «کافی‌شاپ‌های نزدیک من» یا «پیتزافروشی‌ها در [نام شهر]». این کلمات کلیدی را در محتوای وب‌سایت خود، توضیحات متا و سایر عناصر مهم روی صفحه قرار دهید تا به گوگل کمک کنید که بفهمد کسب‌وکار شما چیست و رتبه شما را در نتایج جستجوی محلی بهبود ببخشد. لوکال سئو یا سئو محلی به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌ها اشاره دارد که هدف آن بهینه‌سازی و سئو وب‌سایت‌ها برای جستجوهای محلی است. این نوع سئو به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی کاربران که به دنبال خدمات یا محصولات در یک منطقه خاص هستند، بهتر دیده شوند.

باید بگوییم قدرت سئو محلی برای کسب و کار های محلی بسیار بالاست و امروزه بسیاری از کسب و کار ها برای بهتر دیده شدن در فضای دیجیتال، از این روش استفاده می کنند. در مورد اهمیت سئو محلی و مزایای آن و همچنین چگونگی انجام آن در ادامه این مقاله صحبت خواهیم کرد. شما باید برای هر کدام از کلمات کلیدی اصلی سایت خود صفحه ای مستقل تولید کنید. هر کدام از صفحات سایت باید دارای متا تگ عنوان و متا تگ توضیحات مستقل با کلمه کلیدی مربوط به همان صفحه باشند. شما می توانید برای بهینه سازی بیشتر محتوای صفحات از لینک های داخلی نیز کمک بگیرید و با کلمات کلیدی به صفحات مرتبط لینک بدهید.

در واقع به این شکل فرض کنید که یک موتور جستجو برای کسب‌ و کارهای محلی هستند و آن‌ها را معرفی می‌کنند. سئوی سایت فقط به یک بخش خاص مختص نمی‌شود و نمی‌توان گفت که اگر می‌خواهیم سئوی محلی سایت خود را بهینه کنیم، فقط باید روی این بخش تمرکز کنیم. در واقع سئو مجموعه‌ای از کارهاست در پایه‌ای ترین بخش آن سئوی تکنیکال قرار دارد. سئوی تکنیکال مجموعه‌ای از اقدامات است که در آن ما سعی می‌کنیم سایت خود از نظر سرعت و کدنویسی به بهینه‌ترین حالت ممکن در بیاوریم و تک تک ایرادات آن را شناسایی کنیم. همانطور که مشاهده می‌فرمایید، گوگل با استفاده از IP کاربر توانسته است که موقعیت فعلی وی را تشخیص دهد و در نتایج خود فقط رستوران‌هایی را نشان می‌دهد که در محدوده زندگی کاربر است. به طور کلی مشخص کردن مکان دقیق سایت بر روی نقشه، استفاده از اسکیما های محلی و همچنین بک لینک های محلی به شما کمک خواهند کرد که رتبه بهتری در سئو محلی کسب کنید.

که نتایج آن کاملا محلی هستند نیست، با استفاده از تولید محتوا، بهبود لینکهای خارجی و نکاتی که در این مقاله مطرح شده می توانید مشکل را حل کنید. سئو محلی، فرآیند بهینه‌سازی یک وب‌سایت برای بهبود رتبه آن در نتایج جستجوی محلی است. جستجوی محلی، به عبارات جستجویی که شامل یک مکان جغرافیایی خاص، مانند یک شهر یا استان است، اشاره دارد. هدف لوکال سئو، افزایش رتبه یک وب‌سایت برای جست‌وجوهای محلی مرتبط است که می‌تواند ترافیک و فروش بیشتری را برای مشاغل محلی به ارمغان آورد. گوگل معمولاً بر اساس منطقه جغرافیایی که کاربران در آن حضور دارند، نتایج جستجو را برای عبارت‌های یکسان تغییر می‌دهد تا برای هر منطقه، بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد.

چنین جستجوهایی کمک می‌کند درک بهتری از عباراتی که رقبایتان برای جذب مشتری به کار می‌برند کسب کنید. تحقیق کلمات کلیدی یکی از بنیادی‌ترین کارهایی است که باید برای سئو محلی انجام دهید و قبل از هرگونه بهینه‌سازی یا به کارگیری استراتژی‌های سئو، کلمات و عباراتی را که در آن‌ها باید رتبه بگیرید بشناسید. واضح است که وقتی کسی جستجوی محلی انجام می‌دهد، میزان نزدیکی کسب و کار به آن شخص مهم است. اگر قرار باشد گوگل نتایجی را به کاربر ارائه دهد که در شهری دور باشد فایده‌ای برای آن کاربر نخواهد داشت. سئوی محلی یکی از مفاهیمی است که اگر به درستی از آن استفاده کنید، می‌تواند به افزایش آگاهی از برند، ترافیک و فروش بیشتر کسب‌وکار شما کمک کند.

به گفته گوگل، «ارتباط» به این معنی است که پروفایل کسب و کار محلی چقدر با آنچه فرد جستجو می‌کند مطابقت دارد. ما می‌توانیم این متغیر را از طریق سئوی داخلی صحیح و ایجاد ارتباط موضوعی هدفمند کنترل کنیم. برای بهینه‌سازی سئو محلی، باید صفحات وب کسب‌وکار خود را با عناصر مرتبط مکانی، مانند آدرس، شماره تلفن و اطلاعات مکانی، پر کنید. علاوه بر این باید اطلاعات سایت خود در گوگل مپ را در قسمت فوتر صفحه اول سایت نمایش دهید. این به گوگل و کاربران کمک می‌کند، موقعیت شما را بهتر شناسایی کنند. ابزار دیگری که برای سئو محلی به شما کمک می‌کند، ایجاد اسکیما سئو محلی است.

این بدان معناست که کلمات کلیدی متوسط ​​دم باید بخشی مهم از استراتژی محلی شما در زمینه سئو باشند. مطمئن شوید که تمام داده‌ها به‌روز و دقیق هستند و به تمامی نظرات دریافتی پاسخ دهید. این کار عمق بیشتری به لیست شما می‌دهد و بسیاری از کسب‌وکارها این کار را انجام نمی‌دهند. حتماً حداقل ۱۰ تصویر منحصربه‌فرد به لیست خود اضافه کنید؛ تصاویر منحصربه‌فرد می‌توانند به جذب مشتریان بیشتر کمک کنند. برای بهتر دیده شدن سایت در نتایج گوگل و جذب مشتریان بیشتر فرصت را از دست ندهید و از خدمات سئو سایت هینزا برای موفقیت کسب و کارتان استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه سایت‌های سئو شده توسط تیم هینزا با ما تماس بگیرید.

اسکیما یا داده ساختاریافته به کدهایی گفته می‌شود که به روبات‌های گوگل برای درک بهتر صفحه کمک می‌کنند. برای اینکه بتوانیم به روبات‌های گوگل بفهمانیم که بیزینس ما یک موقعیت فیزیکی مشخص دارد، می‌توانیم از اسکیما لوکال بیزینس استفاده کنیم. در واقع با انجام کارهای سئوی محلی می‌توان با ورود به 3 نتیجه اول، نرخ کلیک بیشتری را تجربه کرد و به تبع آن فروش بیشتری را به دست بیاوریم. روش جستجوی افراد از طریق دستگاه ها با روش جستجوی شفاهی آنها متفاوت است. کاربران به احتمال زیاد از زبان عامیانه برای سوال های خود استفاده می‌کنند. وقتی برای کسب و کار خود نقدهایی دریافت می کنید، اشکالی ندارد که هم نقدهای مثبت و هم منفی داشته باشید.

با استفاده از این ابزارها می‌توانید نقاط ضعف و قوت وب‌سایت خود را شناسایی کنید و بر اساس آن استراتژی‌های بهینه‌سازی خود را تنظیم کنید. بنابراین، برای ایجاد یک استراتژی جامع سئو محلی، باید محتوای خود را برای کلمات کلیدی متوسط بهینه کنید. هر نوع کسب‌وکاری که مرتبط با مکانی خاص باشد، مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سرویس‌های آنلاین محلی، می‌توانند از سئو محلی بهره ببرند. قبل از پرداختن به این مرحله لازم است اشاره کنیم که مهم‌تر از ثبت مکان در گوگل مپ، ثبت آن در سرویس  Google My Business است. گوگل معمولا بر اساس منطقه جغرافیایی که کاربران در آن حضور دارند، نتایج جستجو را برای عبارت‌های یکسان تغییر می‌دهد تا برای هر منطقه بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد. علاوه بر این نتایج برخی عبارت‌های جستجو شده در گوگل باید به ازای هر منطقه جغرافیایی متفاوت باشد.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/