بهبود رتبه سایت برای یوتیوب
راهنمای جامع سئوی یوتیوب: افزایش بازدید و تعاملات
سئو ویدیو یوتیوب برای سایتهایی که از یوتیوب برای کسب مخاطب بیشتر استفاده میکنند، اهمیت بیشتری دارد. در کنار افزایش بازدید گوگل برای سایت، میتوانید با دوره دیجیتال مارکتینگ روی سئوی یوتیوب هم برای جذب مخاطبان بیشتر از کانالهای شبکههای اجتماعی و سوشال مدیا، حساب باز کنید. سئو یوتیوب به ویدیوهای شما کمک میکند تا در نتایج جستجو و همچنین در بخش پیشنهادات یوتیوب بهتر دیده شوند. این به این معناست که زمانی که کاربران کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما را جستجو میکنند، ویدیوهای شما در صدر نتایج قرار میگیرند. ایجاد بک لینک برای ویدئوها یوتیوب یکی از راهکارهای مهم سئو محسوب میشود که میتواند رتبهبندی ویدئوها شما را در نتایج جستجوی گوگل بهبود بخشد.
البته، میتوانید (و باید) CTAهای شفاهی را در محتوای خود ادغام کنید، اما باید از ویژگیهای داخلی شامل یوتیوب مانند کارتهای یوتیوب و صفحههای پایانی نیز استفاده کنید. با بهینه سازی عنوان، توضیحات و تگ های ویدیوهای خود، اوضاع خود را در یوتیوب افزایش خواهید داد. علاوه بر این، اتخاذ استراتژی هایی برای درگیر نگه داشتن کاربر با ویدیو تا انتها نیز مهم است. این یک عامل مهم برای Google است تا ارزیابی کند که آیا چیزی را ارائه میدهید که واقعاً به مخاطب علاقه دارد یا خیر. کاری که می توانید انجام دهید این است که شانس کلیک کاربران روی ویدیوی شما را افزایش دهید.
درست مثل پستهای وبلاگ طولانیتر که بهتر از پستهای کوتاه عمل میکنن (کمتر از 1000 کلمه)، ویدیوهای طولانیتر هم رتبه بهتری نسبت به کوتاهترها میگیرن. مخاطبی اونجا هست که باید کشف بشه و وقتی برای یوتیوب بهینهسازی میکنی، شانس کشف شدنت افزایش پیدا میکنه. اضافه کردن زیرنویسها فرآیند مشابهی داره، اما میتونی مقدار متنی که میخوای نمایش داده بشه رو محدود کنی. برای هر دو، به مدیر ویدیوت برو، بعد روی “Videos” زیر “Video Manager” کلیک کن. برای اضافه کردن زیرنویس یا زیرنویس ناشنوایان به ویدیوت، باید یک فایل متن رونویسی پشتیبانی شده یا فایل زیرنویس زمانبندی شده آپلود کنی. برای اولی، میتونی متن رونویسی رو مستقیماً برای یک ویدیو وارد کنی تا به طور خودکار با ویدیو همگام بشه.
مهم نیست با کدوم نکته سئو یا ابزار شروع میکنی، یک کانال یوتیوب موفق با محتوای خوب شروع میشه. زیرنویس و زیرنویس ناشنوایان یک جزء دسترسیپذیری مورد نیاز برای ویدیوهات هستن. اونها همچنین به طور غیرمستقیم با دادن یک نسخه متنی از محتوای ویدیوت به یوتیوب کمک میکنن برای جستجوی یوتیوب بهینه کنی. اما با انتخاب دسته مرتبط، الگوریتم یوتیوب ایدهای درباره موضوع ویدیوت پیدا میکنه. اگه میخوای یوتیوب رو برای سئو بهینه کنی، برنامهریزی محتوا فقط درباره این نیست که چه ویدیوهایی میسازی و کی پست میکنی.
زمانی که کاربران مدت زمان بیشتری روی ویدئوی شما بمانند، یوتیوب به این نتیجه میرسد که ویدئوی شما ارزشمند است و شانس بیشتری برای نمایش در نتایج بالای جستجو دارد. خوشبختانه به دوربین حرفهای و میکروفون گران قیمت برای تولید محتوا در یوتیوب نیازی ندارید. استفاده از کیوردهای اختصاصی و یونیک با سرچ پایین، الزاماً به دیده شدن لینک یوتیوب ویدیوهای شما منجر نمیشود. اگر کاربر به گونه ای نشان دهد یا سیستم تشخیص دهد که محتوای ویدیو با عنوان مرتبط نیست، قطعاً ویدیوی شما نتایج خوبی را به دست نخواهد آورد. اگر کاربر منتظر چیزی باشد که شما ارائه نمی دهید، این ناامیدی را در تعامل دریافت خواهید کرد.
پس از اتمام، با کلیک روی Save، پین ویدئویی شما ایجاد شده و یک بک لینک برای ویدئو یوتیوب شما میشود. خوب، نه بهطور واقعی، اما گوگل درک میکند که جستجوگران به چه چیزی اشاره دارند. وقتی عنوانی برای ویدیوهای خود مینویسید، مطمئن شوید که چیزی جذاب و مرتبط باشد. ممکن است وسوسه شوید که از پرجستجوترین عبارت یا اصطلاح بهعنوان، عنوان استفاده کنید، اما این کار را نکنید. در عوض، به سؤال کاربر در عنوان پاسخ دهید و عبارت جستجو را در توضیحات اضافه کنید. این تبلیغات نیز معمولاً بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه طول میکشند و میتوانند به جذب مخاطبان و افزایش تعاملات کاربران با ویدئوهای یوتیوب کمک کنند.
بنابراین باید توصیف کند که بینندگان قرار است چه چیزی را تماشا کنند، بلکه آنها را تشویق کند تا روی ویدیوی شما کلیک کنند. علاوه بر این، آنها اغلب جستجوهای قیف پایین را نشان می دهند – یعنی نزدیک به تبدیل. این برای تسهیل جستجوی کاربر بر اساس عباراتی است که معمولاً بیشتر در شبکه جستجو می شود. و برای تعیین بهترین نتایج برای هر فرد، الگوریتم، چندین عامل را در نظر می گیرد. شما میتوانید با ارائۀ انواع پیشنهادات ویژه و شخصیسازی شده، افراد را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کنید. در ادامه، برخی از مهمترین استراتژیهای افزایش CTR را برایتان شرح میدهیم.
بهینهسازی موتور جستجو (SEO) در یوتیوب، اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا میتواند به افزایش بازدید، تعاملات و در نهایت درآمدزایی کمک کند. در این مطلب به بررسی سئوی کلیپها در یوتیوب، اهمیت آن و تفاوتهای آن با سئوی گوگل میپردازیم. برای جستجوی هشتگهای مرتبط با محتوای ویدیوت، میتونی از ویژگی پیشنهاد خودکار استفاده کنی. با تایپ کردن کلمه کلیدی اصلی، موتور جستجو رشتهای از کلمات کلیدی رو که حول اون موضوع جستجو میشن بهت پیشنهاد میده. تبلیغات در یوتیوب یکی از موثرترین روشها برای جلب مخاطبان و افزایش دیدهشدن ویدئوهای یوتیوب است.
مثلاً اگه میخوای مخاطبت رو افزایش بدی، تعداد مشترکین، نمایشها و حفظ مخاطب رو پیگیری کن. یه زمانی ساختن یک کانال یوتیوب برای یک موضوع گسترده مثل “بررسی محصول” یا “تکنولوژی” ساده بود، اما امروزه کانالهای جدید یوتیوب به یک تمرکز خاصتر نیاز دارن. برای ویدیوهای جداگانه، سعی کنید به دنبال عبارات کلیدی بلندتر و خاصتر بروید. برای مثال، عبارت آموزش آرایش برای هالک یک عبارت کلیدی هدفمندتر نسبت به آموزش آرایش است. اگر یک ویدیوی خاص به طور قابل توجهی بهتر یا بدتر از حد متوسط است، تفاوت آن را در نظر بگیرید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. میزانی که افراد تصمیم میگیرند ویدیوی شما را پس از اولین بار دیدن در صفحه اصلی خود بررسی کنند.
یکی از بزرگترین مزایای سئو یوتیوب این است که باعث جذب ترافیک هدفمند میشود. با استفاده از کلمات کلیدی و استراتژیهای بهینهسازی، ویدیوهای شما به دست کسانی میرسد که واقعا به موضوع شما علاقه دارند. این جذب ترافیک هدفمند باعث میشود تا میزان تعامل کاربران، شامل لایک، کامنت، و اشتراکگذاری، افزایش پیدا کرده و کانال شما به افراد بیشتری پیشنهاد شود. پس از فیلتر کردن کلمات کلیدی، باید هر نتیجه جستجو را به صورت دستی بررسی کنید تا مشخص شود آیا بسته ویدیویی موجود است یا خیر. به نتایج جستجوی برتر نگاه کنید و ببینید که آیا سه تا چهار ویدیوی یوتیوب به طور برجسته نمایش داده می شوند یا خیر.
اما، برای کسانی که محتوا را در یوتیوب منتشر می کنند، مهم است که بدانند این الگوریتم همچنین دارای معیارهای تعامل کانال و بهینه سازی برای رتبه بندی نتایج است. شما با ترکیب استراتژیهای سئو و محتوای ویدیوتان میتوانید به بازاریابی کسبوکارتان کمک زیادی کنید. با این کار علاوه بر افزایش مدت زمان تماشای ویدیو، میتوانید توجه کاربران را به خود جلب کنید و در مسیر رشد قرار بگیرید. با استفاده از سئو، ویدیوهای شما به صورت بهینه به مخاطبان ارائه میشوند. این به معنای بهبود تجربه کاربری است؛ چرا که کاربران به محتوایی دسترسی خواهند داشت که به سوالات آنها پاسخ میدهد و نیازهایشان را برآورده میکند. تعاملاتی مانند لایک، کامنت و اشتراکگذاری توسط کاربران در رتبهبندی ویدیوهای شما تاثیر دارد.
اکنون بیایید به نکاتی برای انجام یک تحقیق با کیفیت کلمات کلیدی با تمرکز بر SEO YouTube نگاهی بیندازیم. از این موارد می توان برای پر کردن فیلدها پس از ضبط ویدیوها و همچنین برای ارائه ایده هایی برای محتوای بالقوه کانال خود استفاده کرد. بنابراین، باید بدانید کدام کلمات کلیدی ویدیوهای شما را به بهترین شکل شناسایی می کنند و در عین حال، پتانسیل جذب بینندگان بیشتری را به کانال شما دارند. برای این کار، هنگام آپلود فایل ویدیویی، باید به فیلدهای خاصی مانند عنوان، تگ و توضیحات، را کامل پر کنید. تا یوتیوب بتواند این اطلاعات را جمع آوری کرده و در رتبه بندی استفاده کند. کارتهای یوتیوب یک سری اعلانهای بصری هستند که در گوشه سمت راست و بالای ویدیو قرار میگیرند.
هیچ اولویتی بین این روشها وجود ندارد؛ اما با توجه به مزایا و محدودیتهایی که بهصورت موردی در ادامه خواهیم گفت، تصمیم بگیرید که کدام یک برای هدف شما مناسب است. قبل از انتشار ویدئوها حتماً حجم فایلها را تا جایی کاهش دهید که به کیفیت آسیب نزند. بدیهی است که فایلهای کوچکتر سریعتر برای کاربر به نمایش در میآیند و منابع کمتری از سرور سایت شما و اینترنت کاربر مصرف میکند. در حالی که یادگیری سئو یوتیوب به مهارتهایی مانند کیورد ریسرچ و شناخت الگوریتم یوتیوب نیاز دارد، با شرکت در دورههای آموزشی مثل مکتب خونه، میتوانید این مهارتها را بهآسانی کسب کنید. یوتیوب به صراحت گفته است که این یک عامل رتبهبندی قابل توجه است، بنابراین شما طبیعتاً میخواهید نرخ حفظ خود را تا جایی که میتوانید نزدیک به 100 درصد نگه دارید. حفظ مخاطب معیاری است که نشان میدهد بیننده چه مقدار از ویدیوی شما را قبل از رفتن به چیز دیگری تماشا میکند، و وقتی صحبت از سئو یوتیوب به میان میآید، بسیار مهم است.
با استفاده از سازنده تصویر بندانگشتی Canva، میتونی تصویر پیشنمایش عالی برای ویدیوت در ابعاد 1280 x 720 پیکسل بسازی – ابعادی که یوتیوب نیاز داره. برای اینکه بیشترین بهره رو از فیلمبرداریت ببری، به برخی از ابزارهای زیر برای بهینهسازی ویدیوت برای جستجو فکر کن. برچسبهای زمانی (Timestamps) بخشهای مختلف ویدیوهات رو علامتگذاری میکنن. اونها به مخاطبت کمک میکنن محتوایی که دنبالش هستن رو توی هر ویدیو پیدا کنن. مثلاً، بیش از 70% زمان تماشا در یوتیوب روی دستگاههای موبایل اتفاق میافته. در حالی که بعضیها میتونن یک ویدیوی یک ساعته رو روی صفحه کوچیک ببینن، این آمار نشون میده که شناخت مخاطبت چقدر مهمه.
اینجا تصویر بندانگشتیهای ویدیو از کانال یوتیوب HubSpot رو میبینی. توجه کن که چطور از متن و چهره ارائهدهنده برای جلب توجه بیننده استفاده شده. در حالی که همیشه میتونی یکی از گزینههای تصویر بندانگشتی که یوتیوب به طور خودکار تولید میکنه رو انتخاب کنی، تفاوت قابل توجهی در کلیکها بین این دو میبینی. تصویر بندانگشتی ویدیوت تصویر اصلیای هست که بینندهها موقع اسکرول کردن لیست نتایج ویدیویی میبینن. توجه کن که تگهای یوتیوب با هشتگهای یوتیوب فرق دارن (در مورد هشتگها در نکته 9 بیشتر صحبت میکنیم).
کافی است تا کمی دانش گرافیکی داشته باشید و از طراحی با کانوا برای گذاشتن thumbnailهای جذاب، استفاده کنید. دیدن پُستهای 5 ابزار رایگان گرافیکی برای طراحی پست اینستاگرام و 10 ابزار برای طراحی استوری اینستاگرام هم میتواند به شما برای طراحی سادهتر و جذابتر کمک کند. نحوه تغییر تعداد مشترکین شما در ارتباط با مکان، ویدیوهای فردی، دوره های زمانی و غیره. باز هم، نیازی نیست که بتوانید نورپردازی استودیویی فانتزی و پیشرفته را بپردازید. چند نور خوب و روشن که می توانید در مورد موضوع ویدیو آموزش دهید کافی است. در عوض، فقط روی ساختن ویدیوهای عالی که مختصر، جذاب و با ارزش هستند تمرکز کنید.
یعنی اگر ویدیوهای شما به درستی بهینهسازی بشن، میتونید خیلی راحتتر دیده بشید. وقتی ویدیوها رو بهینه میکنید، یوتیوب راحتتر متوجه میشه که محتوای شما چی هست و به مخاطبان درست نشون میده. انتخاب تگهای مناسب به یوتیوب کمک میکند تا موضوع ویدیوی شما را بهتر درک کرده و آن را به کاربران مناسب نشان دهد. با توجه به اینکه یوتیوب دومین موتور جستوجوی بزرگ دنیاست، استفاده از آموزش سئو یوتیوب به بهبود رتبهبندی ویدیوها و کانالها کمک شایانی میکند. داشتن یک کانال یوتیوب میتواند برای کسبوکارها بسیار ارزشمند باشد، بهویژه در صنایع مشاوره یا خدمات استراتژیک که در آن ایجاد اعتماد بسیار مهم است. با ایجاد محتوای ویدیویی که با مخاطبان خود طنین انداز می شود، می توانید یک ارتباط قوی برقرار کنید و با بینندگان ارتباط برقرار کنید.
و در آخر، همانطور که در هر نوع تولید محتوا این کار را میکنید، تحقیق کردن را فراموش نکنید. هرچه محتوای مفیدتری به کاربران ارائه کنید، ویدیوتان بازدید بیشتری خواهد داشت و در نتایج جستجو نمایش داده میشود. تصویری برای ویدیویتان در نظر بگیرید که توجه کاربران را جلب کند و در بین خیل عظیمی از ویدیوها متمایز باشد. سفارشی کردن تصاویر شاخص بهترین راه برای دیده شدن است؛ چون به کاربران کمک میکند تا بفهمند ویدیوی شما در مورد چیست و چه کمکی به آنها میکند. در تمام رسانههای اجتماعی فضای مجازی، هشتگ به کاربران کمک میکند تا محتوای دلخواهشان را سریعتر پیدا کنند.
یکی از مهمترین فاکتورهای رتبهبندی سئوی یوتیوب، نوشتن دیسکریپشن (Description) قوی و کامل درباره موضوع ویدئوهاست. معمولاً چند خط اول توضیحات بخش کلیدی برای درک این موضوع است و بهتر است کلمات کلیدی مرتبط را در اینجا قرار دهید. هیچ زمان بهینهای برای نمایش ویدئو در نتایج جستجو وجود ندارد؛ اما برای تجربه کاربری بهتر، سعی کنید ویدئوها را از نظر زمانی مطابق با مخاطب هدف خود تهیه کنید. برای مثال، اگر محتوای ویدئو درباره معرفی محصول است، بهتر است زمان آن زیر ۲ دقیقه باشد. اما اگر ویدئو با هدف بررسی محصول یا آموزش نسخه آزمایشی باشد، به احتمال زیاد زمانی بین ۳ تا ۵ دقیقه برای آن مناسب است.
با توجه به اینکه یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ دنیاست، استفاده از سئو برای بهبود رتبهبندی ویدیوها و کانالها از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مقاله به بررسی دقیق مفهوم سئو کانال یوتیوب، مزایا، و روشهای کاربردی آن خواهیم پرداخت. با توجه به رشد روزافزون محتواهای ویدئویی در اینترنت، داشتن یک استراتژی سئو مناسب برای ویدئوهای یوتیوب میتواند تفاوت بزرگی در موفقیت کانال شما ایجاد کند. سئو یوتیوب نه تنها به شما کمک میکند تا محتوای خود را به مخاطبان بیشتری نشان دهید، بلکه میتواند به بهبود رتبهبندی ویدئوهای شما در نتایج جستجو کمک کند. در این آموزش سئو یوتیوب به شما نحوه بهبود رتبه ویدیوهایتان در جستجوهای یوتیوب را آموزش دادیم. همانطور که اشاره شد ابتدا نیاز است که کلمات کلیدی مرتبط با محتوای ویدیوها را شناسایی کنید و در عنوان، توضیحات و محتوای ویدیوها از این کلمات استفاده نمایید.
یک کانال یوتیوب که تمایل به دریافت نظرات و لایکهای زیادی دارد، جایگاه بهتری نسبت به کانالی دارد که تعامل خوبی ندارد. راستی، در صفحه یوتیوب نوین میتوانید کلی آموزش رایگان و کاربردی درباره دیجیتال مارکتینگ و اصول آن یاد بگیرید. در این مقاله میخواهیم مهمترین و کاربردیترین اصول سئو در یوتیوب را به شما آموزش دهیم. در اینجا برایتان تعدادی عنوان تبلیغاتی جذاب را جمعآوری کردهایم که مخاطب توانایی مقاومت در برابر آنها را ندارد. ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش میدهند، میتواند مشتری را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کند. سلسله مراتب سایت به سازماندهی صفحات شما اشاره دارد آن را مانند یک شجرهنامه تصور کنید.
دیسکریپشن یا توضیحات ویدئو، بخشی از محتوای متنی است که در زیر ویدئوی یوتیوب قرار میگیرد و به توضیح محتوای ویدئو میپردازد. این بخش میتواند حاوی کلمات کلیدی، لینکهای مفید و اطلاعات تکمیلی باشد. دیسکرپشنها به بهبود سئوی یوتیوب و افزایش دیدهشدن ویدئوها کمک میکنند و همچنین میتوانند به بهبود سئوی خارجی ویدئوها کمک کنند. همچنین، میتوانید از معادلهای طولانیتر یا جذابتر کلیدواژهها استفاده کنید تا رقابت کمتری داشته باشید. انتخاب کلیدواژههای دقیق و مرتبط با محتوا، بهبود قابل توجهی در رتبه بندی ویدیوهای شما در نتایج جستجوی یوتیوب ایجاد خواهد کرد.
با این حال، نوشتن آن همچنان اهمیت دارد، زیرا اگر گوگل از آن استفاده کند، کلمات کلیدی اصلی و شاید حتی کلمات کلیدی مرتبط شما را نمایش خواهد داد. کلمات کلیدی بولد شده میتوانند کاربران را تشویق به کلیک روی سایت شما کنند، که این امر میتواند سیگنال مثبتی به گوگل درباره محتوای شما و ارتباط آن با جستجوی کاربر ارسال کند. اگر خودتان متا دیسکریپشن را ننویسید، گوگل محتوایی از صفحه شما را بهصورت خودکار برای آن انتخاب میکند، که همیشه بهترین تجربه را برای کاربر فراهم نمیکند. شما باید کلمات کلیدی خود (و حتی کلمات کلیدی مرتبط) را در متا دیسکریپشن خود بگنجانید. اگر کسی کلمه کلیدیای را جستجو کند که در توضیحات شما وجود دارد، گوگل آن کلمه کلیدی را بولد میکند.
تعامل با مخاطبان از جمله لایک، کامنت و اشتراکگذاری نقش مهمی در بهبود سئو یوتیوب دارد. همچنین میتوانید از فراخوانهای عملی (CTA) برای ترغیب مخاطبان به لایک کردن، اشتراکگذاری و کامنت گذاشتن استفاده کنید. تعامل کاربر (کامنت، لایک، بهاشتراکگذاری و…) از هر نوعی که باشد، این سیگنال را به الگوریتم یوتیوب میدهد که کاربران بهخوبی با محتوا درگیر شدهاند. در نتیجه، بازخورد خوب کاربران تا حدودی میتواند باعث بهبود جایگاه ویدئوها شود. چه ویدئو را در سایت خودتان یا آپارات منتشر کنید، باید آن را در مرتبطترین صفحه و در یک طبقهبندی خاص قرار دهید. شما میتوانید ویدئوهای سایت و پلتفرمها را با برچسب دستهبندی کنید تا دسترسی کاربر به ویدئو راحتتر باشد.
تصمیم بگیرید که کدام صفحات یا لینکهای صفحه در این دو بخش قرار بگیرند. معمولاً، این صفحات مهمترین و ارزشمندترین بخشهای سایت شما خواهند بود. تقسیم محتوای خود به بخشهای جداگانه با استفاده از عناوین H2، میتواند به بهینهسازی محتوا و بهبود تجربه کاربر کمک کند. همچنین این هدینگها به کاربران و خزندههای وب کمک میکنند تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای شما را به درستی ایندکس کنند. با اینکه گوگل تمایل دارد کمتر به کلمات کلیدی متکی باشد، اما آنها همچنان یکی از اجزای اساسی الگوریتم رتبهبندی گوگل هستند.
بنابراین هرچقدر که بتوانید در نوشتن کپشن، تایتل و توضیحات ویدئو از کلمات کلیدی دقیقتری استفاده کنید، بازدید ویدیوها بیشتر خواهد شد. از دیگر ابزارهای عالی برای تحقیق کلمه کلیدی برای گوگل و یوتیوب است. به سادگی می توانید کلمه کلیدی خود را تایپ و داده های خاص را برای یوتیوب دریافت کنید. این ابزار را می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی برای محتوای ویدیویی و محتوای متنی استفاده کنید. همچنین الگوریتم می تواند بر اساس داده ها که از طریق نظرسنجی به دست می آید، تا حدود زیادی از جذاب بودن ویدیو مطمئن شود. اگر می خواهید یوتیوب را بهینه سازی کنید، موثرترین و مهم ترین راهکار این است که یک ویدیوی خوب بسازید که مخاطب قصد تماشای آن را داشته باشد.
ابزارهای تحلیلی یوتیوب را مورد بررسی قرار دهید تا بدانید که چه نوع ویدئوهایی بیشترین بازخورد را داشتهاند و چگونه میتوانید محتوای بهتری تولید کنید. تحلیل دادهها و بهبود مداوم میتواند شما را به سمت رشد و موفقیت بیشتر سوق دهد. لایکها، کامنتها و اشتراکگذاریها نشانههای مهمی هستند که به الگوریتم یوتیوب نشان میدهند ویدئوی شما جذاب و مفید است. با دعوت کاربران به لایک کردن، اشتراکگذاری و گذاشتن نظر، میتوانید میزان تعاملات کاربران را افزایش دهید و شانس دیده شدن را بالا ببرید. فاکتور مهم در سئو ویدیو یوتیوب این است که بتوانید تمام نکات سئویی یوتیوب را رعایت کنید. با اطلاع از نکاتی که در ادامه بیان میکنیم، میتوانید ویدیوهای خود را هم برای موتور یوتیوب و هم برای کاربران اینترنتی، سئو کنید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/